octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    To dobry kolega jest jak zabija skrzynie w TDI w 50kkm :diabelski_usmiech
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • t.flisak
      Classic
      • 2009
      • 13

      Normalna jazda 120-140 w trasie.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Ja znam jednego goscia ktory potrafil zabic skrzynie, ale w dlubnietym aucie, do tego skrzynia nie byla uzywana zgodnie z przeznaczeniem


        A co oni za pierwszym razem zrobili, naprawili cos w skrzyni jak mysle, bo nowa kompletna skrzynia kosztuje wiecej jak 4tys zl. No i usterka powrocila
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • miszka
          Drive
          • 2009
          • 42
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Witam,
          wda tygodnie temu zmieniłem tylne tuleje wahacza na pełne od Cupry i wielka LIPA Jest tak jak pisał kolega piramida. Praktycznie nie ma to żadnego wpływu na zmniejszenie ściągania w prawo

          Chciałbym się jeszcze w kilku zdaniach odnieść do tego co napisał kolega t.flisak.
          Wczoraj wybrałem się autostradą swoją O2 z Krakowa do znajomych w Tychach. Auto ściąga w prawo, aż niemiło. Kilkakrotnie w trakcie jazdy, przy rozpędzonym aucie do prędkości 130 – 145 km/h wrzuciłem na luz oraz wcisnąłem i trzymałem wciśnięty pedał sprzęgła. Miałem wrażenie że auto jakby inaczej, lepiej się prowadzi, mniej ściąga w prawo, albo wcale. Może faktycznie jest tak jak w tym temacie wcześniej napisał Enriquez oraz vaz, że problem leży po stronie mechanizmu różnicowego, który przy jeździe na wprost, przekazuje napęd tylko na jedno koło, prawe.

          Jeżeli jest to prawdą, pozostaje mi naprawa/regulacja skrzyni biegów i wydatek 2 – 3 tys, będzie boleć

          Pozdrawiam
          Mariusz

          Komentarz

          • Ceed1
            Rider
            • 2012
            • 461

            Jak by napęd przy jeździe na wprost był przekazywany tylko na jedno prawe koło to prędzej czy później bierznik z tej strony byłby o wiele mniejszy niż z drugiej. Jazda na wprost to większość jazdy samochodem. Wydaje sie mi ta teoria lekko naciągana.

            Komentarz

            • mahe
              Drive
              • 2010
              • 42

              Zamieszczone przez Big
              Nie wiem na ile mocno to auto ściąga, ale delikatne ściagnie w prawo jest normą i wynika z konstrukcji drogi (nachylenie od osi jezdni w prawo).

              Jesli auto ściaga mocno to spróbuj najpierw sprawdzić ciśnienie w kołach (by może jest zbyt niskie z prawej strony). Jeśli nie to pzostaje wada auta i tu już tylko ASO lub sąd pomoże
              Temat ściągania przerabiałem wiele razy przed kupnem mojego auta.
              Jeździłem kilkoma markami (jazdy próbne) i niestety prawie każde
              auto ciągnęło na prawo. Jedne mniej inne więcej.

              Jak na mój gust auto powinno jechać prosto. To czy samochód sciąga z powodu
              ukształtowania jedni czy podmuchu wiatru różni się diametralnie od ściągania
              z powodu jakiejś usterki w zawieszeniu.

              Nigdy niezapomne jazdy 20letnim puchatkiem mojego ojca. Po puszczeniu kierownicy
              szedł prosto jak strzała

              Przed zakupem mojej skody miałem też jazdę próbną innym RSem w którym były
              założone nieoryginalne koła z większym ET. Gość twierdził że auto się lepiej prowadzi
              jak koła są szerzej rozstawione. Ciągneło na prawo aż miło.

              Chciał mi wmówić że to pochylenie drogi i wiatr. Tylko jak zawróciłem i zmieniłem pas
              na lewy było dokładnie to samo.

              Moje obecne auto jest jednym z nielicznych, którymi jeździłem, które jedzie prosto.

              Dlatego nigdy bym niekupił auta nie mogąc wcześniej się nim przejechać. Pomimo że nowe nie wiadomo jak sie będzie prowadzić.

              Co do Turbo Kamery to było tam kiedyś Volvo. Gość wynienił prawie pół samochodu i nic.
              Serwis nie mogąc naprawić usterki stwierdził że sciąganie mieści się w normie.
              Natomiast niezależni rzeczoznawcy zgodnie twierdzili że auto stwarza zagrożenie na drodze.

              Reasumując- ciężka sprawa. Szczerze ci współczuje bo to odbiera całą frajdę z jazdy.

              Komentarz

              • potegat
                Classic
                • 2010
                • 29

                Właśnie salon polska ASO etc i takie rzeczy
                Octavia mojego teści to przerabiany angol samo go robiłem, po wymianie magla robiłem kalibrację czujnika skrętu bo magiel zmieniany i co, hula aż miło a ktoś by powiedział że taka rzeźba.
                Kolego Miszka jakbyś był w pobliżu Jędrzejowa to zapraszam zobaczymy co VCDS pokaże.

                Komentarz

                • TomekRs
                  RS
                  • 2011
                  • 1670

                  a wez powolaj sie na rekojmie i niech to naprawiaja, albo zwroca pieniadze, ewentualnie odstap od zakupu (chyba, ze auto nie bylo kupione jako nowe w salonie?)

                  Komentarz

                  • miszka
                    Drive
                    • 2009
                    • 42
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez potegat
                    jakbyś był w pobliżu Jędrzejowa to zapraszam zobaczymy co VCDS pokaże.
                    Witam,
                    dziękuję za zaproszenie, z przyjemnością skorzystam. Z Krak do Jędrzejowa to tylko chwila. Odezwę się na PW z prośbą o kontakt.

                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • kaczkalolo
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 134

                      dajcie znac czy taka kalibracja zalatwia sprawe...
                      pzdr

                      Komentarz

                      • miszka
                        Drive
                        • 2009
                        • 42
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Witam,

                        dopiero dzisiaj z Kolegą potegat z Jędrzejowa próbowaliśmy coś pozmieniać przy pomocy VCDSa w ustawieniach czujnika kąta skrętu. Czujnik, jak sama nazwa wskazuje jest b.czuły, reaguje na najmniejszy (każdy) ruch kierownicą. Wskazanie pomiaru kąta skrętu jest aż w sekundach – czyli jest bardzo dokładny. Zastanawialiśmy się czy czujnik nie jest jakoś przestawiony, źle zamontowany itp. potegat wykonał adaptację czujnika z nieidealnie ustawioną kierownicą do jazdy na wprost, tylko z lekko, o kilka minut przekręconą w lewo. Teoretyczny tor jazdy na wprost obecnie jest przestawiony lekko w lewo co ma za zadanie skorygowanie sił pochodzących od nachylenia drogi w prawo, a także ewentualne przestawienia w samym czujniku. Wracając z Jędrzejowa do Krakowa, miałem wrażenie że auto jakby się inaczej prowadziło - lepiej. Ściąganie mniejsze w prawo. Przy nachyleniu drogi lewo, auto lekko ściągało w lewo. Prowadzanie auta stało się pewniejsze i akceptowalne. Zastanawiam się czy jest to tylko pobożne życzenie poprawy i odczucie subiektywne, czy faktycznie zmiana ustawienia czujnika w zakresie jazdy na wprost powoduje korektę ściągania w lewo? Odpowiedz pojawi się wraz z przebiegiem km Mam nadzieje że to jest właśnie to

                        Może ktoś cię orientuje co to jest za funkcja w sterowniku 44 –> Adaptacja 10 -> kanał czyba 2 lub 3, która o ile dobrze pamiętam nazywa się driving recomendatio. ….….. (chyba assistant). W moim autku jest ona wyłączona. Czy jest funkcja „korekty jazdy na wprost”?

                        Wielkie podziękowania dla Jacka „potegat” za pomoc.

                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • rkb
                          RS
                          • 2008
                          • 2152
                          • Rapid Spaceback (NH1)
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          Mi wszystkie problemy z biciem i sciaganiem rozwiązało wrzucenie kolek na wyważarke obciążeniową, na dużej predkosci inaczej sprawy wygladaja, teraz jest gitara
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz

                          • kaczkalolo
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 134

                            a mi ciągnie w prawo i wkoncu musze sie wybrac z tym do ASO. Ostatnio mnie zmyli jak byłem pare dni po tym jak kupilem samochod tekstem "Panie nowy musie sie podocierac itd" :evil:
                            Po zimie sie tam wybiore i nie odpuszcze...

                            Komentarz

                            • noogi
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 114
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                              U mnie był problem z myszkowaniem auta na drodze przy prędkości powyżej 120 km/h. Dopiero ustawienie zbieżności na przyrządach analogowych załatwiło sprawę.
                              Wszystkie te komputerowe ścieżki diagnostyczne wymagają ciągłych regulacji a to kosztuje i większość warsztatów robi to w najlepszym wypadku raz na rok...
                              -= BXE Power =-

                              Komentarz

                              • rafalis222
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 160

                                Mialem ten problem okazało sie że wahacz jest ugiety tzn gdzieś w dziurę przypakowałem i lekko sie ugiął jedynie wymiana wahacza załatwia sprawę ale autko opon nie zdziera bo katy w normie . Mimo to lekko ciągnie w prawo i nic żadna kalibracja nie daje niestety.

                                Komentarz

                                • kaczkalolo
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 134

                                  Zamieszczone przez rafalis222
                                  Mialem ten problem okazało sie że wahacz jest ugiety tzn gdzieś w dziurę przypakowałem i lekko sie ugiął jedynie wymiana wahacza załatwia sprawę ale autko opon nie zdziera bo katy w normie . Mimo to lekko ciągnie w prawo i nic żadna kalibracja nie daje niestety.
                                  tyle ze ja w zadna dziurke nie przypakowalem bo mam od nowosci i od nowosci ciagnelo go w prawo

                                  Komentarz

                                  • Ceed1
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 461

                                    Mój też ściąga. Jak jadę na wprost i trzymam prosto kierownicę to jadę idealnie prosto. Jak tylko puszczę kierownicę to sama skręca minimalnie w prawo i samochód od razu ściąga. Jak trzymam prosto kierownicę to uczucie jest takie, że cały czas delikatna siła pcha mi kierownicę z lewj strony. Muszę po prostu delikatnie mocniej ją trzymać i samochód jedzie prosto. Myślę, że to taka uroda tej konstrukcji. Powiem jeszcze tylko tyle, że jak jadę środkiem drogi to ściągania nie ma a jak zjeżdżam na lewy pas to ściąga w lewo. Przeważnie wszystkie drogi mają nachylenie w prawo inaczej podczas opadu deszczu nie dałoby się jechać. Niestety konstrukcja Octavii jest taka, że "czuje " to nachylenie. I powiem wam, że ch...a zrobicie w serwisie. Jak wam poprzekładają opony ( koła ) w ten sposób, że z lewej strony bedzie koło, które będzie trochę mocniej ściągało niż te z prawej to siły te zaczną się w miarę równoważyć. Czyli samochód bedzie ściągał w prawo bo taka jezdnia, koło z lewej strony w lewo ( bo tak ) i wtedy osobnik będzie chappy, że serwis w miarę naprawił. Tylko, że samochód wtedy nie będzie sie prowadził tak idealnie pewnie jak nawet wcześniej podczas ściągania w prawo, ponieważ cały czas te dwie siły będą ze soba "walczyć". Pomijam oczywiście sytuacje kiedy ktoś ma naprawde usterkę w zawieszeniu lub coś z kołami bądź przekładnią kierowniczą. Ja mam ustawioną zbieżność idealnie ( zrobiłem to po wymianie drążka stabilizatora prywatnie ) i na oponach zimowych UG8 ściąganie jest takie samo.

                                    Komentarz

                                    • radekgw
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1182

                                      Ja mialem bardzo wiele problemow najpierw ze spychaniem mnie przez wiatr a pozniej wlasnie sciaganie ktore doprowadzalo do tego powyzej. I pomimo wielu ustawien zbieznosci itd wkoncu postanowilem cos zbadac, luknalem na to co wczesniej nie widzialem, ze opony byly spilowane z jednej strony wiec zamienilem tyl z przodem po skosie i od razu lepiej Do autora jakbys mogl pozyczyc od kogos zestaw innych opon na przetestowanie tylko to chociaz to bys wykluczyl
                                      Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                      Komentarz

                                      • genesis
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 232

                                        Faktem jest, że podnoszenie i opuszczanie kierownicy zmienia nieco jej położenie. Można to zauważyć na postoju przy wyłączonym silniku (kiedy nie działa wspomaganie) - kiedy podnosimy kierownicę do góry, skręca się ona nieznacznie w prawo, kiedy opuszczamy w dół, skręca się nieznacznie w lewo. Różnicę widać wyraźnie między skrajnym górnym, a skrajnym dolnym położeniem. Ale czy to ma wpływ na zachowanie się samochodu? Na pewno ma niewielki wpływ na ustawienie kierownicy przy jeździe na wprost (w zależności od ustawienia kolumny, będzie idealnie prosto, lub nieznacznie przekręcona)
                                        Inni też tak mają?
                                        DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                                        Komentarz

                                        • piotrek-bu
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 1

                                          w prawo

                                          POchwalony. wszystkim , mam na imie Piotrek.Mam wporzo samochod SKODA ale i mi tez leci na prawo.Wlasnie wymienilem wachacze , koncowki kierownicy ,gumy przy drazku stabilizacji (nie wiem jak sie dokladnie nazywa)Robilem zbieznosc chyba azeby nie sklamac 5 razy i to samo ma prawo jak leci ,sprawdzane bylo cisnienie zmiana kol na tylne itd.
                                          Droga strona medalu to ze mi tnie opny na zewnatrz prawa najwiecej.
                                          Chcialem zaznaczyc ze jezdze 90% czasu na autostradzie .
                                          Trzrecie.od tego samego czasu jak mi leci na prawo zaczelo mi trzas bardzo kierownica ,kola wywarzone 5 nrazy i dalej to samo ,jak jade powolo okolo20 km-h to czuje jak bym plyna buja delikatnie da sie wyczuc a pzry 120km/h to juz lipa.Tez bardzo trzesie"drgania" jak hamuje (wymiana klockow tarczy lozysk, odpowietrzane hamulce)
                                          DZieki z gory za pomoc sory za bledy .TRZYMADELKO

                                          Komentarz

                                          • Grabosz
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 27

                                            Zamieszczone przez genesis
                                            Faktem jest, że podnoszenie i opuszczanie kierownicy zmienia nieco jej położenie. Można to zauważyć na postoju przy wyłączonym silniku (kiedy nie działa wspomaganie) - kiedy podnosimy kierownicę do góry, skręca się ona nieznacznie w prawo, kiedy opuszczamy w dół, skręca się nieznacznie w lewo. Różnicę widać wyraźnie między skrajnym górnym, a skrajnym dolnym położeniem. Ale czy to ma wpływ na zachowanie się samochodu? Na pewno ma niewielki wpływ na ustawienie kierownicy przy jeździe na wprost (w zależności od ustawienia kolumny, będzie idealnie prosto, lub nieznacznie przekręcona)
                                            Inni też tak mają?
                                            Nie wiem jak inne modele ale na pewno wszystkie O2 i S2 tak mają. Jak dla mnie to taki sposób działania regulacji kierownicy góra dół to niezła porażka w wydaniu producenta.

                                            Komentarz

                                            • marcyś
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 29

                                              Witam. panowie dość moje nerwy się wyczerpały, opona skoszona.zakładam sprawe, nie mam siły walczyć z matołami i słuchać,że nic niewiedzą o problemie. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
                                              do zobaczenia na kanale 19

                                              Komentarz

                                              • KulfonP
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 391

                                                A ja zrobiłem geometrię bo przy zmianie kół na zimowe gumiarze kręcili nosem na zbieżność przodu - do poprawy było jedno koło przednie i jedno tylne i zero odczuć ściągania w prawo.

                                                Auto jedzie jak po sznurku.

                                                Komentarz

                                                • lu5asz
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2006
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Kuzwa.Mi tez jakby sciagal w prawo i stalo sie to od razu po wymianie kol na zimowki.Hmm auto nowe i taki feler od razu.
                                                  Kondziu

                                                  OCP

                                                  Komentarz

                                                  • marcyś
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 29

                                                    witam.rozmawiałem dziś ze znajomym z centrali skody okazało się że znam tam kogoś, jeśli chodzi o ściąganie to powiedział że nic nie zrobimy normalne prawa fizyki w wyższych modelach rozwiązali to a chodzi o długość ośki. do końca nie chce mi się wierzyć ale.........................
                                                    do zobaczenia na kanale 19

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...